Tiktok.....Ook wij
Tiktok, ook wij…
Zit vol trots te vertellen dat ook Bakx Uitvaartzorg op social media actief is. Berichtjes op LinkedIn, Instagram. Facebook, met meerdere bedrijfspagina’s. Ik moet ook toegeven, je kunt en zeker als ondernemer, niet meer zonder.
Kijkt mij iemand aan en zegt: ‘En Tiktok?’. Tiktok dat is toch iets voor heel jonge mensen die de hele dag rare filmpjes zitten te kijken met gekke dansjes. Snelle filmpjes over wat je allemaal op je gezicht kunt smeren. Miljoenen adviezen wat je wel of niet moet aantrekken, of eten, of kopen. Reageerde nog met: ‘Heb wel Instagram!’. Ben toch iemand die een Spotify-lijst heeft met de muziek uit de 80-er jaren.
Wat moet ik tussen die kleine kinderen op Tiktok? Meteen kreeg ik filmpjes te zien, op Tiktok, zelfs voor mij interessant. Ik ben om. Als bedrijf kun je niet meer zonder Tiktok. Daar zit de volgende generatie.
Zat de volgende dag op kantoor en dacht: uitproberen. Dus ik open een Tiktok-account onder de naam Bakx Uitvaartzorg. Zet er een filmpje op. Had de smaak direct te pakken. Zag meteen op de teller dat allerlei mensen mijn filmpjes gingen kijken. Oké, ik geef toe: dat kan ook iemand in Miami zijn die verveeld zit te scrollen. Maar toch…
Nam direct de volgende stap: filmpjes maken voor Tiktok. Vaak vertel ik tegen een familie dat een uitvaartkist op een simpele en eenvoudige wijze gepersonaliseerd kan worden. Maar ik weet het. Zoveel informatie en keuzemomenten. Toch beter wanneer je rustig naar voorbeelden kunnen kijken.
Een proef filmpje maken. Stond in de verzorgkamer in het Afscheidshuis Boxtel op Dukaat 5. Gebruik een mooie kist uit de daar aanwezige voorraad. Zonder voorbereiding. Zonder dat ik eigenlijk wist wat ik wilde vertellen, of hoe.
De uitvaartkist, wat is dat? Als een bootwerker leg ik uit hoe een uitvaartkist er uitziet. Over de bekleding van binnen. Het dekentje, de kussen. De handvatten, het sierrandje. De witte stofvegen die op onze zwarte kleren komt. Simpel, direct, zonder tierlantijntjes.
Direct op Tiktok gezet. Kijken hoe dat eruit ziet. Tot onze verbazing liepen de cijfers snel op. 5000 mensen hebben dit filmpje gekeken en via een ander Tiktok-account kwamen daar nog eens 13.000 bij. Ben helemaal om. Ook ik ben een Tiktok fan geworden. Meteen ook een YouTube-account aangemaakt. Staan dezelfde filmpjes op.
Ga nu een serie maken over hoe je een uitvaartkist kunt personaliseren. Alle ideeën die ik heb kan ik verwerken. Maar ook wat je allemaal in een dienst kunt doen. Of een interview wat ik heb gegeven over hoe je kinderen kunt betrekken bij een afscheidsbijeenkomst. Dus als je wilt zien hoe een uitvaartkist er van binnen uitziet? Waarom het ook mooi kan zijn om 18 chocoladebollen op een kist te zetten? Wat een knuffelmand te maken heeft met een uitvaartkist? Ga kijken. Of naar alle andere filmpjes die ik er ook opstaan. Kort, informatief, bezinnend, inspirerend…
Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Tiktok, Youtube… Ja, ook Bakx Uitvaartzorg…
Willemijn Bakx
Zit vol trots te vertellen dat ook Bakx Uitvaartzorg op social media actief is. Berichtjes op LinkedIn, Instagram. Facebook, met meerdere bedrijfspagina’s. Ik moet ook toegeven, je kunt en zeker als ondernemer, niet meer zonder.
Kijkt mij iemand aan en zegt: ‘En Tiktok?’. Tiktok dat is toch iets voor heel jonge mensen die de hele dag rare filmpjes zitten te kijken met gekke dansjes. Snelle filmpjes over wat je allemaal op je gezicht kunt smeren. Miljoenen adviezen wat je wel of niet moet aantrekken, of eten, of kopen. Reageerde nog met: ‘Heb wel Instagram!’. Ben toch iemand die een Spotify-lijst heeft met de muziek uit de 80-er jaren.
Wat moet ik tussen die kleine kinderen op Tiktok? Meteen kreeg ik filmpjes te zien, op Tiktok, zelfs voor mij interessant. Ik ben om. Als bedrijf kun je niet meer zonder Tiktok. Daar zit de volgende generatie.
Zat de volgende dag op kantoor en dacht: uitproberen. Dus ik open een Tiktok-account onder de naam Bakx Uitvaartzorg. Zet er een filmpje op. Had de smaak direct te pakken. Zag meteen op de teller dat allerlei mensen mijn filmpjes gingen kijken. Oké, ik geef toe: dat kan ook iemand in Miami zijn die verveeld zit te scrollen. Maar toch…
Nam direct de volgende stap: filmpjes maken voor Tiktok. Vaak vertel ik tegen een familie dat een uitvaartkist op een simpele en eenvoudige wijze gepersonaliseerd kan worden. Maar ik weet het. Zoveel informatie en keuzemomenten. Toch beter wanneer je rustig naar voorbeelden kunnen kijken.
Een proef filmpje maken. Stond in de verzorgkamer in het Afscheidshuis Boxtel op Dukaat 5. Gebruik een mooie kist uit de daar aanwezige voorraad. Zonder voorbereiding. Zonder dat ik eigenlijk wist wat ik wilde vertellen, of hoe.
De uitvaartkist, wat is dat? Als een bootwerker leg ik uit hoe een uitvaartkist er uitziet. Over de bekleding van binnen. Het dekentje, de kussen. De handvatten, het sierrandje. De witte stofvegen die op onze zwarte kleren komt. Simpel, direct, zonder tierlantijntjes.
Direct op Tiktok gezet. Kijken hoe dat eruit ziet. Tot onze verbazing liepen de cijfers snel op. 5000 mensen hebben dit filmpje gekeken en via een ander Tiktok-account kwamen daar nog eens 13.000 bij. Ben helemaal om. Ook ik ben een Tiktok fan geworden. Meteen ook een YouTube-account aangemaakt. Staan dezelfde filmpjes op.
Ga nu een serie maken over hoe je een uitvaartkist kunt personaliseren. Alle ideeën die ik heb kan ik verwerken. Maar ook wat je allemaal in een dienst kunt doen. Of een interview wat ik heb gegeven over hoe je kinderen kunt betrekken bij een afscheidsbijeenkomst. Dus als je wilt zien hoe een uitvaartkist er van binnen uitziet? Waarom het ook mooi kan zijn om 18 chocoladebollen op een kist te zetten? Wat een knuffelmand te maken heeft met een uitvaartkist? Ga kijken. Of naar alle andere filmpjes die ik er ook opstaan. Kort, informatief, bezinnend, inspirerend…
Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Tiktok, Youtube… Ja, ook Bakx Uitvaartzorg…
Willemijn Bakx